Sunday, December 25, 2011

Ampuni khilaf dan dosa aku selama ini kepada-Mu

Sesuatu yang aku inginkan tidak aku perolehi,Sesuatu yang aku tidak impikan pula yang aku dapat,Ketika hadirnya mentari aku masih dengan sikap aku,masih tidak berubah entah bila aku akan kembali..aku sendiri pun tak tahu

Kadang-kadang aku sedih,sedih dan sedih kenapa aku ketika berada di situasi yang baran,
aku seolah-olah tidak sedar dengan perbuatan yang aku sedang lakukan,Kenapa aku tidak sedar bahawa ada seseorang yang sedang malah sentiasa memerhatikanku


Ketika malam menjelma aku berasa tenang,aku berasa ingin berubah,
Tapi,hanya sekejap perasaan itu datang entah kenapa dengan diri aku ini,
mungkin hati ini sudah terlalu kotor Sudah semakin berkarat,
Maka sebab itu,aku begitu sukar untuk istiqamah dalam sesuatu amal baik yang aku lakukan.

Di saat kesunyian di waktu dinihari..mengapa begitu sukar untuk aku menangis dengan sepenuh dan seikhlas hati..Mengapa diriku tidak sepenuh hati untuk menunaikan ibadat sunat yang lebih dan di saat aku berdiri mendirikan solat seringkali hati aku tidak hadir bersama dengan jasad aku,
Seringkali hanya jasadku yang bergerak-gerak..namun hatiku dan mindaku entah melayang ke mana…..

Ya Allah,lindungiku daripada putus asa,
Jika ajalku sudah tiba,
Matikan aku dalam Beriman,
Dan pertemukan aku dengan-Mu
Dalam keadaan Engkau tersenyum apabila memandangku………

Ya Allah
ku tahu saat ini diriku rebah
ku rasai saat ini aku lemah dan aku tertewas
namun dengan penuh kerendahan hati ini
izinkanlah diriku terus mendaki kehidupan didunia ini
jangan KAU ralaukan terus hatiku
hingga diriku tak mampu untuk bangkit dari kekecewaan dan kekalahan
YA Rahman YA Rahim
ku tahu aku insan yang hina
melakukan kesilapan tanpa mengetahui kesannya
namun izinkanlah aku terus berdoa dan bertaqwa padaMU

Sungguh,hanya Engkau yang Maha Layak memberikan segala Keampunan,
Dan terimalah diriku yang penuh dengan hina-dina ini di dunia ini dan di hari yang kekal buat selama-lamanya kelak……

Amin….
ALLAH Tuhanku…..

No comments:

Post a Comment