Tuesday, December 27, 2011

ku alunkan bisikan rindu ini

bila hati bertamu rindu
ungkapan yang ada dihati adalah rindu tak mungkin ianya berubah
seperti hujan yang berganti matahari rinduku adalah tetamu hati
yang tidak pernah bersilih ganti.Walaupun rindu adakalanya ia bertukar menjadi sepi
namun sepi itu indah bila dihayati dan kenapa hati terlalu merindu sedangkan diri ini tahu
hati ini miliknya..

rindu yang bertamu tak mampu aku terungkapi sedangkan diri ini tahu
situasi dan keadaan sekeliling..sungguh rindu ini menyeka hati,hingga ia menjemput embun di mata
bisakah rindu ini terubati sedangkan rindu yang menyapa tidak terucap dengan suara hati yang petah berbicara..

haruskah ku alunkan bisikan rindu ini diangin lalu
akan kah dirasainya??

haruskah aku bisikan rindu ini pada rembulan
agar dirinya nampak bahasa rindu ini??


Selama aku mencari
Selama aku menanti
Bayang-bayangmu di batas senja
Matahari membakar rinduku
Ku melayang terbang tinggi

Bersama mega-mega
Menembus dinding waktu
Ku terbaring dan pejamkan mata
Dalam hati ku panggil namamu
Semoga saja kau dengar dan merasakan

Getaran di hatiku yang lama
Haus akan belaianmu
Seperti saat dulu saat-saat pertama
Kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisikkan kata-kata
Aku cinta padamu

Peluhku berjatuhan
Menikmati sentuhan
Perasaan yang teramat dalam
Telah kau bawa segala yang ku punya

Getaran di hatiku yang lama
Haus akan belaianmu
Seperti saat dulu saat-saat pertama
Kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisikkan kata-kata
Aku cinta kepadamu..............


Tuhan..
aku amat merinduinya hari ini
berilah jawapan rindu ini untuknya


p/s: Lagu rindu ini kuciptakan hanya untuk BINTANG hatiku tercinta
Walau hanya nada sederhana...ijinkan ku ungkap segenap rasa dan kerinduan

No comments:

Post a Comment