Monday, March 12, 2012

Andai Kau Adalah Tulang Rusukku Yang Telah Hilang

ku sedang memandang awan, saat tiba-tiba terlintas dirimu di benakku.
Apa kabarmu di sana bidadariku?

dirimu pasti mengira waktu..
saat indah terbuktinya janji mujahid pilihan ALLAH untuk menjemputmu....
tetapi kiranya penyatuan cintamu adalah yang terbaik
maka ku redhai saat nya dirimu bergelar zaujah buat zauj sejati
andai kau adalah tulang rusukku yang telah hilang
aku berharap jika nanti Allah mempertemukan kita
aku akan selalu membimbingmu agar kau menjadi wanita yang solehah
yang nantinya akan menjadi bidadariku di syurga
kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat




apa yang ku rasa hanyalah cinta, rindu dan setia saat ini yang ku inginkan bersamamu selalu,disaat ku melawan hariku hanya rasa rindu padamu ku rasai selalu
dengarlah kata hati ku ini utk mu,selalu tenang dengan cintaku damai selalu dalam hangat kasihku
kerana diriku tak pernah mahu meninggalkanmu selama nafas ini bergetaram dan tuhan memberi peluang padaku untuk menjagamu,menyayangimu,mencintaimu,membahagiakanmu akan ku selalu berdampingan denganmu..hanya denganmu

Kasihku..kekayaan itu ada di dalam jiwa. Dan kepingan kekayaan itu dimulai dari ketulusan menerima. Dengan kekayaan jiwa kita akan lebih mudah memberikan perhatian, lebih mudah untuk memahami, lebih mudah untuk berbagi dan lebih mudah mendengar dengan sepenuh hati...

Kasihku..aku bagaikan terawang di awangan biru pantulan cintamu terus memekar didalam hatiku
aku membalasi cintamu dengan kasih sayangku naluriku sentiasa bergetar dan berdebar bersamamu
musim cinta kita penuh dengan warna-warna pelangi indah aku dan engkau bercanda bahagia didunia cinta kita makin lama makin aku dibuai kerinduan untuk dirimu sayang aku disini terus setia menjadi pencintamu dan perindumu..


Dibawah cahaya lindungan bulan
ku duduk bersama lagu sukma yang meruntun jiwa
untuk mengenangi dan mengingati dirimu sayang

Dibawah keindahan cahaya rembulan
ku titipkan madah puisiku untuk dihadiahkan untukmu
dihari paling indah nanti
disaat kau dan aku bertemu

Kucuba mengetuk kamar hatimu di malam ini
dengan puisi rindu dihatiku
agar dirimu merasai debaran dan denyutan jantungku
bisakah kau mendengarnya?
dapatkah kau merasainya?
sedangkan dihatiku dipenuhi rindu untukmu sayang
aku amat merinduimu..

Seperti keindahan rembulan semalam..
Sebentuk hatiku buat sayang
Mengiring rinduku yang selalu untukmu
Ku tahu bukan selalu ada yang terbaik dan sempurna
Dari diri ini dan juga dirimu
namun ku yakin cinta ini tak pernah salah
Betapa dalamnya rasaku padamu

Mengungkap segala kegundahanku padamu
Bila rindu mula hadir didalam diri
Ianya bagaikan sang bayu yang kedinginan menerpa dihati
Kasih diantara kita ada janji berpadu
Biarkan tetap terjaga meski pun bukan mudah untuk setia
Janjiku padamu
Kau tetap satu dalam hidupku
Dan ku genggam satu cintamu dalam hidupku....



Kasihku..mulaikanlah dari yang paling mudah, hatta yang paling remeh atau kecil sekalipun. Mulailah dari yang paling kecil. Little things means a lot. Agar cinta bersemi dalam perhubungan kita, agar cinta senantiasa berbunga dalam kehidupan kita. MasyaAllah. Subhanallah. Alhamdulillahirabbil alamiin.
Wallahua’lam Bisshawab.

No comments:

Post a Comment