Monday, May 30, 2011

Seandainya Aku ...Bidadara Hatimu

Adakala aku membicara kata hati..adakala aku mengutarakn rahsia jiwa ini tapi setiap kali bayangan mu menjelma..
Tahkala rindu kian menebal..bisikan cinta dan kasihmu memgundahkan perasaan ku..lantas ku dalam kekeliruan..


Seandainya aku ...bidadara
pastinya aku terbang
melengkari tiap langkah
dan arahmu.


Seandainya aku...bayu
pastinya dapat ku cium wajahmu
pada setiap senja beralun
akan ku bisikan namamu selalu
dalam gersang suaraku.


Seandainya aku ...hujan
pastinya akan ku basahi
tubuhmu dengan tempiasku
agar kau tetap segar
dalam ingatanku.


Seandainya aku ...malam
pastinya aku datang mengunjungimu
dengan kerdipan bintang
dan sinaran cahaya bulan
mencium dahimu
dalam tidur lenamu.


Tapi sayang...
aku hanyalah aku
dan salamku
sentiasa berbunga untukmu.


Kepada kau kekasih akan kita bina cinta mantap dan terus harum mewangi dalam menjana kehidupan
yang terus hebat dan menyakinkan.Dengan cinta kita singkir prasangka
kerna prasangka hanya mengundang sengketa yang merugikan diri dan seluruh kehidupan
Cinta nan tulus terus mekar direstui ilahi bahagia diri mesra berpanjangan..

No comments:

Post a Comment