Sunday, October 30, 2011

JODOH ITU ADALAH MISTERI TANPA JAWAPAN SEHINGGA TIBA MASANYA

“Perkahwinan yang terbaik adalah berlandaskan keimanan kepada Allah, kerana andai perkahwinan itu hanya berasaskan bibit cinta, perasaan itu mudah hilang, tetapi andai perkahwinan itu kerana keimanan, perasaan sayang itu akan makin jua bertambah kerana sayangnya suami pada isteri kerana Allah, dan kasihnya isteri pada suami kerana Allah.”


Ya Allah...!
Meski fajar terbenam...
Meski rembulan sembunyi di balik awan
Meski senja tiada lagi warna jingga...
Aku masih ingin mencintaiMu...
Meski cinta itu sungguh payah kumiliki...



Meski cinta itu sungguh payah
Untuk kuselitkan ke dalam hati...
Dan...
Daku pasti
Dengan rahmat dan kasih sayangMu...
Daku tetap akan menanti
Meski waktu itu, separuh nyawaku telah
Engkau pisahkan dari jasadku...
Dan semoga cinta ini
Akan menjadi saksi bahawa
Aku tidak mahu pulang
Tanpa cintaku kepadaMu
Ya Tuhanku!


Ya Rabb...
Aku berdo'a untuk seorang wanita yang akan menjadi bagian dari hidupku, seseorang yang sungguh mencintai-Mu lebih, dalam segala sesuatu.
Seorang wanita yang akan meletakkanku pada posisi kedua setelah Engkau.
Seorang wanita yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk-Mu dan dalam ridho-Mu.
Dan ia haruslah mengetahui siapa dan untuk apa ia hidup, sehingga hidupnya tidaklah sia-sia.
Seorang wanita yang memiliki hati yang bijak dan hanif, bukan hanya otak yang cerdas. Seorang wanita yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormatiku, seorang wanita yang tidak hanya memuja tetapi juga menasehatiku ketika aku berbuat salah.
Seorang wanita yang mencintaiku karena hatiku, karena Ad-Din dan juga karena akhlakku.
Seorang wanita yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktu dan situasi.
Seorang yang dapat membuatku merasa sebagai seorang lelaki ketika berada di sisinya.
Aku tidak meminta wanita yang sempurna, namun aku meminta seorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna dimataku.


Ya Allah..., Ya Rahmanurrahiim
Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintai-Mu, sehingga aku dapat mencintainya dengan cinta-Mu, bukan sekedar mencintainya karena cintaku.
Buatlah aku menjadi seorang lelaki yang dapat membuat wanita itu bangga.
Berikanlah aku tangan-Mu sehingga aku selalu mampu berdo'a untuknya.
Berikanlah aku mata-Mu sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya.
Berikanlah aku mulut-Mu yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaan-Mu dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari.
Berikanlah aku bibir-Mu dan aku akan tersenyum padanya setiap pagi.
Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan
"Betapa Maha Besarnya Engkau Ya Rabb, telah memberikan kepada kami seorang yang dapat membuat hidup kami menjadi sempurna".
Aku berdo'a dan memohon pada-Mu agar Engkau mengizinkan kami bertemu pada waktu yang tepat, dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktunya, sesuai


~Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu~


"Seseorang yang istimewa bukan yang selalu di depan mata, yang sentiasa disisi, tetapi..dia yang setia dihati dan diingati dalam setiap bisikan DOANYA"

"Cinta Hanya Untuk Yang Ikhlas Mencintai, Bukan Untuk Dipersendakan"

ukhuwah persis sekuntum bunga.. ia akan subur jika disiram dengan kasih sayang.. dan ia tentu lebih cantik jika dibajai dengan kerinduan kerana ALLAH.
Tarbiyyah Allah yg datang pada hambaNya datang tanpa diduga, dalam bentuk yang tidak disangka2, yg pasti perginya membawa kebahagiaan kepada hambaNya yg sabar dan redha.


Andai mencari yang soleh, jadilah solehah. Andai mencari yang solehah, jadilah soleh. Bukan isu mencari, tetapi sebaliknya menjadi. Jadilah soleh dan solehah terlebih dahulu, baru boleh berdampingan dengan si soleh dan solehah.


:JODOH ITU ADALAH MISTERI TANPA JAWAPAN SEHINGGA TIBA MASANYA.

No comments:

Post a Comment